Elemzés
Diageo NEL logisztikai adategyeztető rendszer
Diageo

Ügyfél:Diageo Scotland Limited – Northern European Logistics

Helyszín: Több disztribúciós központ Európa-szerte

Iparág: Gyártás / Ital-nagykereskedelem

Szolgáltatás típusa: Üzleti tanácsadás és egyedi alkalmazásfejlesztés

A Diageo a világ legismertebb italmárkáit gyártó és forgalmazó nemzetközi óriásvállalat, amely 180 országában van jelen. A disztribúciós tevékenységek ellátásához és termékeinek a viszonteladókhoz való eljuttatásához a Diageo logisztikai szolgáltatókat használ világszerte.

A Diageo Northern European Logistics (NEL) divízió Ausztriát, Belgiumot, Németországot, Luxemburgot, Hollandiát és Svájcot fedi le. A Diageo NEL egy külső beszállítótól származó költségkalkulációs rendszert használt a raktározási és a másodlagos disztribúciós költségek kiszámítására és a logisztikai rendszer teljesítményét mérő jelentések elkészítésére. Ezen elavult rendszer fő hátránya az – amellett, hogy nem a Diageo tulajdonában volt –, hogy nem képes a fix költség alapú raktározási modellek illetve a szállítmányozási mátrixok kezelésére. Ezeken túl a rendszer nem rendelkezett a különböző forrásokból származó adatok egyeztetéséhez illetve a KPI jelentések elkészítéséhez szükséges képességekkel.

A Diageo NEL azzal a feladattal kereste meg a Keystone-t, hogy készítsünk egy gyorsabb és pontosabb költségkalkulációs, adategyeztető és kimutatás-készítő megoldást az általuk lefedett piacok logisztikai tevékenységi számára.

A Keystone megoldása

Felhasználóbarát adategyeztető és jelentéskészítő rendszert fejlesztettünk ki, amely csatlakozik a Diageo SAP-jához és a logisztikai szolgáltatók rendszereihez is. A megoldásunk főbb jellemzői:

  • Lecsökkentettük a sok hibalehetőséget magukban hordozó manuális folyamatok számát, így megnövekedett a rendszerben lévő adatok integritása.
  • Kiküszöböltük a rendkívül időigényes kézi adatellenőrzési és adategyeztetési folyamatokat.
  • Megnöveltük jelentések elkészítésének sebességét és hatékonyságát.
  • A divízió által lefedett piacoknak önállóságot adtunk azáltal, hogy a jelentésekhez online hozzáférést biztosítottunk.
  • A rendszer moduláris felépítésével lehetővé tettük a költségmodellek rendszeres, ügyfél általi aktualizálását.
  • Lecsökkentettük a működési költségeket, mert kiküszöböltük a külső szolgáltatónak fizetendő havidíjakat.

A projekt során végzett tevékenységek

A projekt a kivitelezése a következő fázisokban történt:

  1. A raktározási költségmodellek, a szállítmányozási költségek, a költségszámítások, a költségallokáció és a jelentésekkel szemben támasztott követelmények összegyűjtése és elemzése.
  2. Az alkalmazás funkcionális követelményrendszerének kialakítása.
  3. A felhasználói felület megtervezése.
  4. A web alapú KPI jelentéskészítő rendszer megtervezése.
  5. A Diageo SAP és a logisztikai szolgáltatók rendszereivel való kétirányú adatkapcsolati interfészek megtervezése.
  6. Technikai és technológiai tervezés, egyedi alkalmazásfejlesztés.
  7. Implementáció és bevezetés az összes érintett piacra.

Eredmények

Az SAP-hoz és külső logisztikai rendszerekhez kapcsolódó alkalmazásunk költséghatékony megoldást kínál a logisztikai költségek egyeztetésére és ellenőrzésére. Rendszerünk lehetővé teszi a feladott megrendelések és a teljesítésigazolások alapján kalkulált költségek hatékony összevetését. Ez teljes ellenőrzést biztosít a Diageo számára a saját adataik alapján számított és a beszállítók által beszámlázott logisztikai költségek közötti bármilyen eltérés tettenérésére és kezelésére. A rendszer ugyancsak lehetővé teszi a vállalaton belüli költségek felosztását minden egyes rendelés esetén termékre, vevőre és piacra lebontva.

További esettanulmányok

 

Keystone Business SolutionsH-1062 Budapest Bajza u. 50.Tel.: (+36 1) 889 50 50Fax: (+36 1) 889 50 49

Copyright © 2018 Keystone Business Solutions, All rights reserved.