Elemzés
mPlan - Trade Marketing Optimalizáló alkalmazás
mPlan

Ügyfél: Vezető multinacionális kereskedelmi lánc Magyarországon

Helyszín: Magyarország

Iparág: Kereskedelem

Szolgáltatás típusa:Szoftverfejlesztés

A Trade Marketing rendkívül hatékony eszköz, amely a fogyasztók figyelmének felkeltésével és üzletekbe irányításával segít a kereskedőknek és partnereiknek nagyobb piaci részesedés elérésében. Gazdasági elemzések bizonyítják, hogy az egyes Trade Marketing eszközök hatékonysága nagyban különbözik, így egyre fontosabbá válik egy olyan optimalizálási megoldás használata, ami segít a promóciós tervekben rejlő lehetőségek maximális kiaknázásában, ezáltal nagyobb értékű vásárlói kosarak és nyereség elérésében és a megcélzott vásárlói rétetek minél nagyobb részének megtartásában.

Egy Magyarországon több mint 250 üzlettel rendelkező vezető kereskedelmi lánc a Trade Marketing tevékenységek optimalizálása céljából kérte fel a Keystone-t az mPlan alkalmazás bevezetésére. A lánc ezen tevékenységek során több mint 160 szállítóval működik együtt és 42 termékkategóriában 1200 márka mintegy 15000 termékét kezeli. A Trade Marketing folyamatokban több mint 7000 promóciós megjelenés megszervezésére kerül sor évente. Az ezekhez kapcsolódó tervezési, büdzsé-elosztási, kontrolling, szállítókkal való tárgyalási tevékenységeket valamint a grafikai kialakítással és a megvalósítással kapcsolatos munkát napi szinten kb. 40 alkalmazott végzi el.

Az mPlan alkalmazás

Az áruházlánc magyarországi regionális központjában a Keystone által készített átfogó mPlan Trade Marketing Optimalizáló alkalmazás került bevezetésre. A folyamatok, amelyek végrehajtásához korábban nagyszámú összetett Excel fájl használatára és sok manuális munkára volt szükség, az mPlan enterprise alkalmazás keretében automatizálásra kerültek.

„Az mPlan Dashboardjai, Vizuális tervezője és Automatikus kategória-hozzárendelés funkciói segítségével 3 hónapról 3 napra csökkent az az idő, amely az éves tervezés során a promóciók kialakításához, szállítók közötti felosztásához, véglegesítéséhez valamint a termékkategóriák arányai és marketing-célkritériumok összeegyeztetéséhez volt szükséges” – mondta az ügyfél képviselője az mPlanben végrehajtott első éves promóciós tervezés befejezése után.

Az mPlan alkalmazás bevezetésének általános előnyei:

  • A promóciós tevékenységekre vonatkozó menedzsment célok kezelésének teljes támogatása
  • A megjelenések maximális hatékonyságra történő optimalizálása a kategóriasúlyozás és szezonális hatások figyelembevétele alapján
  • Promóciós tevékenységek várható teljesítményének értékelését támogató Dashboardok
  • A szállítói marketing támogatások optimális elosztása a rendelkezésre álló büdzsék és marketingkövetelmények figyelembevételével
  • Marketing-kiadvány és eszköz típusok hatékony és pontos megtervezése, árazása
  • Nagyobb szállítói elégedettség elérése a marketingtevékenységek átláthatóbb szervezése következtében
  • Egyszerűbb megállapodás a szállítókkal a fizetendő marketing-támogatásokkal kapcsolatban
  • A kategória menedzsment, beszerzés és marketing személyzet tevékenységeinek objektív mérhetősége

Eredmények

A promóciós folyamatok manuális, „kőkorszaki” módszerű kezelése helyett az mPlan segítséget nyújtott az áruházláncnak abban, hogy szakemberei figyelmüket a marketing tevékenységek lényegére tudják összpontosítani. A tervezési folyamat jelentősen felgyorsult és az adatok minősége drámai mértékben javult. A projekt eredményeként mérhető növekedés tapasztalható a marketing tevékenységekből származó bevételekben és a promóciós tevékenységek hatékonyságában.

További esettanulmányok

 

Keystone Business SolutionsH-1062 Budapest Bajza u. 50.Tel.: (+36 1) 889 50 50Fax: (+36 1) 889 50 49

Copyright © 2018 Keystone Business Solutions, All rights reserved.