Ügyfél: Vezető multinacionális kereskedelmi lánc Magyarországon
Helyszín: Magyarország
Iparág: Kereskedelem
Szolgáltatás típusa: Szoftverfejlesztés
A Trade Marketing rendkívül hatékony eszköz, amely a fogyasztók figyelmének felkeltésével és üzletekbe irányításával segít a kereskedőknek és partnereiknek nagyobb piaci részesedés elérésében. Gazdasági elemzések bizonyítják, hogy az egyes Trade Marketing eszközök hatékonysága nagyban különbözik, így egyre fontosabbá válik egy olyan optimalizálási megoldás használata, ami segít a promóciós tervekben rejlő lehetőségek maximális kiaknázásában, ezáltal nagyobb értékű vásárlói kosarak és nyereség elérésében és a megcélzott vásárlói rétetek minél nagyobb részének megtartásában.
Egy Magyarországon több mint 250 üzlettel rendelkező vezető kereskedelmi lánc a Trade Marketing tevékenységek optimalizálása céljából kérte fel a Keystone-t az mPlan alkalmazás bevezetésére. A lánc ezen tevékenységek során több mint 160 szállítóval működik együtt és 42 termékkategóriában 1200 márka mintegy 15000 termékét kezeli. A Trade Marketing folyamatokban több mint 7000 promóciós megjelenés megszervezésére kerül sor évente. Az ezekhez kapcsolódó tervezési, büdzsé-elosztási, kontrolling, szállítókkal való tárgyalási tevékenységeket valamint a grafikai kialakítással és a megvalósítással kapcsolatos munkát napi szinten kb. 40 alkalmazott végzi el.
Az mPlan alkalmazás
Az áruházlánc magyarországi regionális központjában a Keystone által készített átfogó mPlan Trade Marketing Optimalizáló alkalmazás került bevezetésre. A folyamatok, amelyek végrehajtásához korábban nagyszámú összetett Excel fájl használatára és sok manuális munkára volt szükség, az mPlan enterprise alkalmazás keretében automatizálásra kerültek.
„Az mPlan Dashboardjai, Vizuális tervezője és Automatikus kategória-hozzárendelés funkciói segítségével 3 hónapról 3 napra csökkent az az idő, amely az éves tervezés során a promóciók kialakításához, szállítók közötti felosztásához, véglegesítéséhez valamint a termékkategóriák arányai és marketing-célkritériumok összeegyeztetéséhez volt szükséges” – mondta az ügyfél képviselője az mPlanben végrehajtott első éves promóciós tervezés befejezése után.
Az mPlan alkalmazás bevezetésének általános előnyei:
Eredmények
A promóciós folyamatok manuális, „kőkorszaki” módszerű kezelése helyett az mPlan segítséget nyújtott az áruházláncnak abban, hogy szakemberei figyelmüket a marketing tevékenységek lényegére tudják összpontosítani. A tervezési folyamat jelentősen felgyorsult és az adatok minősége drámai mértékben javult. A projekt eredményeként mérhető növekedés tapasztalható a marketing tevékenységekből származó bevételekben és a promóciós tevékenységek hatékonyságában.